Pitkä köli tulee tekemään ahtaissa paikoissa manöveeraamisen haastavaksi mutta antaa ehkä helpommin anteeksi kivien kolistelun. Sisätiloissa parasta on perästä keulaan asti jatkuva seisomakorkeus, enään ei tarvitse kulkea niska kyyryssä. Toki vene on pintojen suhteen elämää nähnyt mutta niiden fiksaushan käy vaikka harrastuksesta kevättalven iltoina.
Vesillelasku alkoi lähetyä ja tyhjensin veneestä pois kaikki vuosikymmenten aika kertyneen tavaran. Lajittelin tarpeelliset ja käyttökelpoiset säilytyslaatikkoihin ja tarpeettomat menivät roskiin. Neljä Ikean kassillista kun toi veneestä pois niin takaisin meni yksi kassillinen.
Ajatus on laskea vene vesille mahdollisimman vähillä töillä ja kesän aikana sitten katsella mitä tuli ostettua. Tämä tarkoittaa myrkkyjen paikkamaalausta ja polttoainetankin sekä läpiventien tsekkausta. Sitten vaan vesille maileja ja kokemusta keräämään.
Pituus: 9.98m Vesilinja: 7,62 m
Leveys: 3.05m Syväys: 1.4 m
Paino: 6500 kg. Kölipaino: 2700 kg. Purjeala:49,98 m 2
SA / Disp .:15.11 Bal. / Disp .: 44.26% Disp./Len .:390,40
Tankit : pa 181 l, vesi 450 l
Leveys: 3.05m Syväys: 1.4 m
Paino: 6500 kg. Kölipaino: 2700 kg. Purjeala:49,98 m 2
SA / Disp .:15.11 Bal. / Disp .: 44.26% Disp./Len .:390,40
Tankit : pa 181 l, vesi 450 l
Suunnittelija : A. Buchanan
Valmistaja : Johnson Sons & Jago, Leigh on Sea Essex, UK
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti